Zemaitis 1985 E/G 6st CUSTOM DELUXE
小倉和博がステージで、レコーディングで愛用するドラゴントップ。ヘッドストックのデザイン処理がめずらしく、アンティーク家具の象嵌細工を連想させる。ネックにバインディングの施されない、実用に徹したモデルであり、ボディー・バランス、重量などには細心の注意が払われている。ピーター・フランプトンしかりであるが、あえてTune-O-Maticタイプの組合せを好む、ギブソン・フリークのオーダーしたギターには、こういったソリッドな個体が稀にある。ギターのグレードは確定申告のときの金額に大きく影響するため、年末には、わざわざ、カスタム・デラックス仕様のギターを“Superior”や“Deluxe”として、親しい知人にリーゾナブルな価格で譲ることもあった。
わざわざヘッドのツキ板にツートーンをレイアウト
キュートなブリティッシュドラゴン
Hirokazu Ogura’s beloved Dragon Front, used on stage as well as in studio. Headstock with unusual inlay work finish, reminiscent of antique furniture. No binding on neck, practical in every way, thoroughly thought after body balance and weight. Such no-frills guitars are rare, yet made for Gibson freaks like Peter Frampton, who prefers Tune-O-Matic type combination. Since a guitar’s grading affected the content of income tax report, Tony sometimes graded “Custom Deluxe” guitars as “Superior” or “Custom”, and sold them to close friends at affordable prices at the end of the year.
入念にエングレイブされたロッドカバー
きれいにセンターブロックが通された3Pネック